Positivt tänkande.

Positivt tänkande brukar jag prata om hur viktigt det är. Kan väl säga att jag får öööva ganska mycket på det själv just nu. Har varit motigt de senaste dagarna. 
Positive thinking, I always say that thats important. The last few days I really have been forced to practice my positive thinking.
 
Fint & trevligt evenemang i Killeberg igår. Trevliga människor, fin musik & allt. Men jag gjorde en oförsiktig vridare när jag packade upp sakerna på mitt bord. Pang sa det i ryggen & jag kände alltför väl igen smärtan som gick ner i benet.
The event in Killeberg yesterday was nice. But I made an unwary movement when I was to put up all my stuff on my table. Bang I heard from my back and the pain was too familiar.
 
 
 
 
 
 
Jag gillar ju åternvändning av gamla prylar, men när det nu var mitt gamla diskbråck som tyckte det var dags att komma i användning igen känns det inte lika angenämt. Men jag har ju kryckorna kvar sedan förra gången, så nu är de avdammade & i bruk igen.
I mean, I like recycling, but I don´t want to recycle that old slipped disc of mine. But now my crutches from last time are in use again.
 
Nu känns mitt rygghaveri ändå som ett mindre problem, satt i förhållande till att min lilla storasyster just fått besked om att hon har fått cancer & samma dag fick pappa en hjärtinfarkt. Men allt ska gå bra, det är vi alla överrens om, så är det bara.
Now my back wreckage feels like a minor problem in relation to my little big sister just having been diagnosed with cancer and the same day my father had a heart attack. But everything is going to get well, so we have decided and that´s how it´s got to be.
 
Vänner som hört om allt har ställt upp på olika sätt så vi blir alldeles tårögda av omtanken. Tusen tack alla fina!
Big thank you to wonderful friends for supporting us so kindly in different ways.
 
De nya små liven växer & frodas här. Jag kokte gröt till dem, det var så gott att de kastade sig i det så de blev alldeles kladdiga.
Our little ones are doing well. They played in the food until they were all dirty.
 
 
Nu tar vi nya tag & hjälps åt att tänka positivt & kämpa på. Kram!
Lets keep on thinking positiv and keep up the fight. Hugs!
 
 
 

Kommentarer
Sandra säger:

Måste vara århundradets sämsta helg. Viktigt att vara positiv men det är faktiskt okej att vara lite negativ med. Om man lovar att det inte varar så länge. (Förbannade diskbråck till att komma olägligt) KRAM

Svar: Absolut tillåtet med svackor, jag har dragit långa raddor av fula ord innan jag hostade upp mig & fick tankarna att rätta in sig någotsånär i ledet igen. Kram!!
Pia Lindberg

2014-05-25 | 18:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback