Välkomna på vernissage på Romele Konsthall

Välkomna på vernissage!!
 
Fredagen 18/4 kl 10.00-17.00 på Romele Konsthall.
Vi utställare får bjuda in våra vänner till vernissagen och mot uppvisande av inbjudan får ni fri entré (annars kostar det 30 kr).
Så jag tänkte be er som planerar komma och besöka oss meddela mig, så får ni en inbjudan att visa i entrén. 
 
Here´s an invitation to the vernissage at the Romele art gallery. 40 artists and about 500 compositions will be shown. It´s hard to see the text, but my name is on the list, as well as my colleague Karin Thuresson. Everybody is welcome! Please let me know if you will visit us, than I will give you an invitation to come in for free.
 
Jag har fixat med resten av sakerna från lådan med displaymaterial. Kolla in dessa som är till för att visa armband på.
I´ve kept working on the display material I bought at secon hand. These are for bracelets, but honestly they were pretty ugly.
 
Lite fel färg kände jag. Eller egentligen nästan lite råfula. Men nu har jag valt att måla dem alla i en glad färg- jag har målat dem alla svarta. Det blev väl inte så tokigt?
I painted them all black instead.  A lot better, isn´t it?!
 
 
Vår lille inneboende har sina små egenheter, men ni kan ju tänka att ser man ut såhär kommer man ju undan med det mesta
Our little lodger can be a bit annoying, but who can be irritated on someone who looks like this?
Det är ju fullständigt omöjligt att bli arg när han bara vägrar gå dit jag tycker, för han skall gå åt andra hållet. Ja men ok lille vän, klart vi skall gå dit du vill :)
It´s completely impossible to be angry with him, even though he decides where to go and where not to go and so on. 
 
Idag var det biskopsvisitation och jag hade nöjet att guida sällskapet i Svarta Bergen. Trevligt. Den blivande ärkebiskopen-den första kvinnliga- hade många intressanta frågeställningar. 
Today the bishop and her companions visited the Diabase museum in Hägghult, called "Svarta Bergen" . She will be the first female archbishop. I was there to guide them and we had a nice afternoon. 
 
Den blivande ärkebiskopen kom med förslag om en skulptur hon tyckte att jag skulle göra och hon lämnade löfte om att komma och inviga den om det skulle bli verklighet :) 
The intenden archbishop gave a suggestion for a sculpture for me to make, and if it would be reality she promised to come back to inaugurate it :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback