Handgjord Silverlänk med mattpolerad Diabas. Och Mulle- finns hen?!

Skogsmulle, finns inte begreppet längre? Jag tror vi behöver ha en liten mulleskola! 
Det är ju jättetrevligt att mängder av badare kommer till berghålan här i Gylsboda varje dag. 
Njuter av den vackra omgivningen & badar i det klara vattnet.
Men att det skall vara så förtvivlat svårt att plocka med sitt skräp efter sig! Gör vi kanske fel som går & plockar skräp varje dag (MYCKET skräp!), så badarna tror att det är ok!? Men vi vill ju att alla gäster skall få njuta av att det är så vackert! Så en liten påminnelse från Mulle: Hej kollikokk, ut & njut i naturen- men lämna inget skräp efter dig!
A lot of people goes to the lovely old quarry to swim & bath every day. That´s nice. The problem is all the waist they´re leaving, that nature can´t digest. Maybe we shouldn´t go pic up fter them every day? Maybe they think it´s ok to leave the garbage, since it´s gone the next day? Seems like we need to educate people to please don´t leave the garbage in the nature!
 
Jag har gjort klart de sista skyltarna till helgens 1600-tals marknad
I´ve made the last signs for the market that will take place this weekend, at Hjärtasjön.
 
 
och skyltar till vårt 9 aug evenemang håller jag på med.
Signs for our event on the 9 of August am I working on.
 
Kedjan jag suttit & jobbat på borta i G:a transformatorn är klar. 
The chain I´ve been working on while keeping the art gallery open is done.
 
 
 
Miljön är så inspirerande! Blev lite skrivande mellan kunderna idag.
The surroundings are so inspiring! I got time for a little writing between the visitors today.
 
Nu blir det hektiska dagar med marknaden där Karin & jag kommer att dela på ett marknadsstånd hela helgen och på måndag skall jag skjutsa pojkarna till några dagars innebandycup i Ängelholm, så det kan dröja några dagar innan jag hinner uppdatera här. Men jag lovar att inte ligga på latsidan, jobbar med beställningar så mycket jag hinner.
The next few days will be very busy. Karin and I will share a table at the market at Hjärtasjön all weekend. And on Monday I´ll drive the boys to leave them for a few days of floorball camp. So we´ll see when I find time to make an update. But I promise not to be backward, I´ll work on orders as much as I can.
 
 
 

Kommentarer
Sandra säger:

Jisses va du är produktiv, duktigt! Hoppas bara du hinner vara lite ledig med och bara njuta av sommaren :)
Vi ses i eftermiddag.

Svar: Tack!! Ledig- nej, njuter av sommaren- ja :) Jobba ute is the best!
Pia Lindberg

2014-07-25 | 08:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback