Diabasskål klar & sommarvärmen fortsätter.

Underbar sommarvärme som fortsätter. SÅ gött!! Helt dyblöt var jag när jag stått ute & polerat, men det gör ju inget när det är varmt & skönt från tidig morgon till långt ut på kvällen. En Diabasskål till klar. Så blir det till att börja på nästa. Ni som beställt: de är på gång :)
Wonderful summerdays, I love them! I can stand outside working on polishing without freezing when the water splashes around. This one´s just ready. 
 
 
 
Trevliga besökare idag också i G:a transformatorn, himlans kul!
Igår kväll fick jag ta lite hjälp med underhållsarbete. När ena fönsterluckan ville lossna fick sambon rycka ut.
Nice visitors in the art gallery today too. Grate!
Yesterday evening Mats had to help me put the shutter back, it was almost falling down.
 
Hästarna uppskattar inte värmen alls som jag. "Låt mig stå inne i skuggan", tycker Macko.
The horses doesn´t like the summerheat at all as much as I do. "Let me stay in here, in the shade",  Macko seems to think.
 
Kycklingarna däremot är som andra tonåringar, när gamlingarna nattat sig för länge sedan sitter de kvar i ingången & vill inte lägga sig redan. 
The chicken on the other hand is like other teenagers, sitting in the entrance way after that the old hen has gone to sleep, they don´t want to go in yet.
 
 

Kommentarer
Rebecka säger:

Skålen är fantastisk!! Och era små kycklingar är bedårande.

Svar: Tack, vad kul att höra att du tycker att skålen är fin & kycklingarna tackar för komplimangen :) De ÄR urgulliga!
Pia Lindberg

2014-07-24 | 18:39:47
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback