Uggla kikar ut ur Diabas

I Gylsboda har stenbrottet satt spår överallt. Huset bredvid vårt är den gamla Disponentbostaden, ett stort vackert hus. Jag tycker om de stora stenarna som står där i skogskanten. Jag har gått där & tänkt att det hade varit coolt med en uggla som skulle titta ut som ur ett hål i stenen. 
 
 
Så jag var tvungen att gå hem & testa att göra något sådant, i en lite mindre sten. Men det bidde väl sådär.. 
 
 
 
Nja, det kanske var en sådandär idé som var bättre i tanken än i praktiken :) Och så är det för jäkla kallt att jobba ute, så nu återgår jag till silversmidandet idag.
 
Jag har förresten ett litet hälsotips att komma med idag. Jag börjat använda mer mandelmjöl, cocosmjöl & sådana alternativ till vitt mjöl i bakningen. Och till sötning blir det honung som ersättning för socker. 
 
Här har vi ett test med kakor som blev riktigt smaskiga:
 
 

3 dl mandelmjöl

3 msk kokosmjöl

0,75 dl honung

1 tsk bakpulver

1 krm vaniljpulver

1 msk mandelmjölk

1 st ägg

1 msk vatten

½ mosad banan

1 dl torkade svarta vinbär

In i ugnen ca 175 grader tills de börjar få lite färg.

Önskar er en fortsatt skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback