Smycken med silverinfattad Diabas

Silverinfattade Diabaser kan jag inte få nog av. I armbandet & det högra halsbandet är det mattpolerad Diabas. I det vänstra halsbandet har jag valt att sätta en rå Diabas. 
 
 
Igår jobbade Karin & jag med att ta fram en infofolder om oss, om vårt arbete tillsammans. Under arbetet glider vi lätt in på nya idéer att spåna på. Karin har skissat lite på lampan som skall smidas & smyckas med mindre Diabaser.
 
 
Så har hon så smått börjat göra illustrationer till boken vi knåpar på. Denna lilla aurorafjäril kommer att fladdra förbi i texten en vacker sommardag.
 
Idag tycker Tilda att barnen skall vara inne, för kallt & snöigt för små kycklingfötter att gå ut.
 
 
Jag håller med. Idag såg det nog ut som en michelingubbe som kom vankande längst vägen med en hund & två hästar när jag tog en förmiddagsrunda med lilla flocken. Inte min årstid detta!
 
Önskar er en trevlig helg!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback