Silverfjäril på Diabasfot

Grått & regnigt ute. Då behöver vi pigga upp oss med lite sommarkänsla. 
Jag hörde på radion att dagen blivit 15 min längre från när det var som mörkast. Det låter väl härligt!
 
Snaaaart fladdrar fjärilarna omkring på sommarängarna igen!
Jag var bara tvungen att sticka mellan med en fjäril.
 
 
 
Nu hotar de med snö, men det är väl inget annat att vänta. Det kan ju inte bli så långrandigt i alla fall..
 
När jag började fila på vad jag skulle hitta på med silverskedarna gjorde det lite ont i själen att sätta sågen i dem, de är ju så vackra. Men experimentlustan tog över & jag satt & nynnade på en "Farbror Frej" ;)
 
"Hej alla barn, nu blir det barnprogram
titta nu här vad Farbror Frej tar fram:
En liten tesked & nu skall ni höra 
vad man av en liten tesked kan göra
Banka & såga & bocka & gni
så har vi fått lite bijouteri" 
 
 
Här syns några projekt under arbete. Kul som attan!! Tjingeling, nu skall jag ut & fortsätta leka Farbror Frej i lilla verkstaden ;)
 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback