Ett till silverskedshänge, detta med Diabaskula.

Ikväll får jag fuska med min sjukgymnastik, det är sällsynt! Ryggen behöver det så väl. Men med feber, ont i kroppen & ont i halsen tror jag det får va´ ikväll. 
 
Men det har varit bra dagar, med givande möten och nya roliga idéer att jobba på. 
 
Personalklubben hade ett litet planeringsmöte & då hälsade jag på i fårhuset. Ja, ni fattar. Man bara smälter ju totalt.
 
Planeringsträffarna resulterar alltid i massor av nya idéer. Alla lär inte hinnas med just nu, men mycket skall sättas i verket snarast. Vad sägs om en Diabaskrona att hänga i stora salen?! Typ kristallkrona, fast med små råa Diabaser istället? Hade inte det varit häftigt, undrade Karin?! Jo, tycker jag, det blir ju urtjusigt! Det var bara ett exempel bland de senare idéerna. Både Karin & Mats är händiga i smedjan, så en smideskrona skall det bli. Tänker vi. Återkommer i ärendet..
 
Armbandet av skedskaften gav ju en sked till att göra hänge av. Såhär blev den:
 
 
Måste tipsa om en blogg som inspirerar den som vill göra hälsosamma val med tanke på kosten. Goda grannen Rebecka skriver bl a om sin kostresa mot ännu bättre hälsa på http://livetpatorpet.blogspot.se/ Ni hittar även hennes hemsida där- hon är inte bara rawfoodentusiast, hon är mycket duktig fotograf också :) 
 
Här blev det rawfoodbollar av fikon, dadlar, solroskärnor & olivolja, rullade i solroskärnor & cocosflingor till kvällsfika. 
 
Och Max fortsätter göra godaste smoothisarna. Frusna hallon, äppel & banan, mums! 
 
Men nu skall jag sova en skvätt & hoppas innerligt på att jag är lite piggare när jag vaknar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback