Återbruk, silverskedar blir smycken

Inget nytt från banken angående pengarna som obehöriga plockat från mitt kort, mer än att när jag ringer & jagar menar de nu att vi kan titta på det på fredag. Inte utan att man undrar hur vanligt det egentligen är med skimning?? Känns inte som de tycker det är någon stor grej.  Fortsättning följer.
 
Så ringde jag skatteverket, hade några frågor jag ville dryfta med dem. Första gångerna gick det inte att komma fram alls. Till slut kom jag fram & fick plats 52 i kö.. Så nu sitter jag och väntar på min tur. Suck.
 
Silverskedarna har nu blivit till ett set med armband & halsband.
 
 
Fler bilder på armbandet:
 
  
 
Det är första gången jag använder silverbestick i silversmidet, det var en rolig erfarenhet som gav mersmak!! Går ju finemang att kombinera även det med Diabas, så klart.
 
Över till något heeeeelt annat..
Lite oväntat från mig, som inte varit politiskt engagerad någon gång. Men det är mycket för att det inte finns någon som belyser många av de frågor som jag tycker är viktiga. Djur, natur, miljö tycker jag ofta får stå tillbaka när det mer handlar om produktivitet.
 
Igår läste jag att det är ett nytt parti som är på väg att bildas i Sverige.
Djurens parti.
Hur de ställer sig till övriga större samhällsfrågor framgår inte än, primärt står det enbart om djurrättsfrågor. Men eftersom det är något som enligt min mening brister hos övriga partier tycker jag det låter väldigt intressant om det kommer några som vill jobba för att förbättra djurens förhållanden. För att partiet skall få registreras måste de ha minst 1500 namnunderskrifter. Man förbinder sig inte till något med att skriva under, det är enbart att man stöttar möjligheten att registrera partiet. Om man vill ge sitt stöd finns blanketten för utskrift på
 
http://www.djurensratt.se/om-djurens-ratt/nyheter/djurens-parti-bildat-i-sverige
 
Nu vet & förstår jag att skeptikerna skakar på huvudet åt mig igen. Men som sagt, detta handlar enbart om att möjliggöra en registrering, så att de kan arbeta vidare, ta fram ett ordentligt partiprogram osv. Och jag tycker det är en viktig fråga som glömts bort alltför mycket. Sedan förstår naturligtvis även jag att det inte är den enda frågan som är viktig och det utgår jag ifrån att även initiativtagarna har klart för sig. Vi får säkert veta mer om/när de fått in tillräckligt med underskrifter för att registrera sig. 
Ni som tycker att en röst behövs för djurens rätt bland alla andra intressen som väger tungt i politiken, gör som jag & skriv ut blanketten & ge dem ert stöd. Tack- å djurens vägnar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback