Armband av silverskedar med Diabashjärta

ÄNTLIGEN får vi se solen idag. Ösregn mellan varven, men ändå inte det kopiöst tråkiga gråa som bara får dagarna att flyta ihop till en enda grå massa. 
Det är fler än jag som uppskattar det. T o m Tilda (den grå fluffiga) har tagit ut sina små (de båda gula) idag. Fast de inte är så små längre. För er som hängt med bland hönsen så är det Gulle Fia längst till vänster. Hen har nu kommit ut som tupp i all sin glans, och är nu ensam tupp i hönsgården. Gammeltuppen låg död en morgon. Sorg i hönshuset, men nu har de repat sig.
 
 
Emla är verkligen en linslus. Hon är noga med att uppmärksamma en på att hon gärna poserar själv på bild.
 
 
Akilles däremot bryr sig inte mycket om varesig kameror eller annat. Bara han får sova ifred så är han nöjd.
 
 
Det idoga regnandet har ställt till bekymmer för oss. Jag behöver investera i vadarstövlar för att ta mig hemifrån & till stallet.. Sensi bryr sig inte, hon älskar vatten i alla lägen så hon kutar glatt igenom, medan jag står kvar & tvekar :)
 
 
Ett tips till er som uppskattar vackra bilder på djur & natur. Titta in på http://www.jeanettesbilder.se 
Man blir glad av att se den ömsesidiga respekt som finns mellan en fotograf som kan ta sådana bilder & djuren. Och vad som gör oss riktigt glada är att denna fotograf kommer att visa sina bilder vid utställningen i transformatorn i Gylsboda den 9 aug. Det kommer att bli ett kanonevenemang med många nyheter i år!!
 
Jag har jobbat vidare med ett nytt armband av skaft från teskedar i silver med ett Diabashjärta.
 
 
 
Nu skall jag passa på att ut & jobba vidare på en uggla som skall kika fram ur en sten.
Ha en fortsatt skön söndag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback