Slingrande silverarmband med mattpolerad Diabas.

Nu är det färdigt. Armbandet jag gjorde, bara för att det var kul. Mmmmm, det VAR verkligen kul! Och jag gillar det. Dekorationen med den infattade mattpolerade Diabasen har jag enbart lödat i den ena tråden som skall gå runt armen, så hela armbandet är ställbart efter hur stort bäraren vill ha det.
 
Det slingrar sig lekfullt fram
 
 
Här ser ni hur det slingrar sig runt en tänkt handled.
 
 
och för den som undrar varför jag inte visar på min handled kan jag ju bara meddela att på mina vanskapta handleder är det svårt att visa ett armband.. det är liksom inte armbandet man lägger märke till, när det är en knöl stor som halva Gylsboda som petar rakt ut från handleden ;)
 
 
Utan att alls ha tänkt på det blev det ett armband som marchar bra till denhär ringen. Här är Diabasen helt blankpolerad.
 
 
Efter allt hamrande på armbandet var det skönt med en promenad. Ofta går Sensi & jag bort i stenbrottet, jag tror det är Diabasen med sin stora dragningskraft som tar oss dit.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback