Diabasfår i ny tappning.

Jag gillar att kombinera Diabas med andra material. Det ger möjligheter till så många effekter & variationer. Oftast blir det silver jag kombinerar med, men keramik funkar i vissa sammanhang också bra med Diabasen.
För ett tag sedan gjorde jag ett får som var helt i Diabas:
 
I enjoy combining the unique Diabase with other materials. Mostly silver, but ceramics works well with the Diabase too I think.
Earlier I made this sheep in Diabase:
 
Det tog mig dagar att bara få till huvudet på Diabasfåret. Så nu tog jag helt enkelt en genväg. Huvudet på det nya fåret är gjort i stengodslera & kroppen är i Diabas, med plats för ett värmeljus:
 
It took me days to get the shapes of the Diabase head. 
This time I made the head out of ceramics. And the body I made as a Diabase candlestick.
 
 
 
 
Med tanke på en kommande utställning på Öland med fårtema gjorde ett fårhuvud till på keramiken igår. Ett par hönor glaserade jag också, så i morgon skall de vara klara i glasyrugnen.
 
Since were planning an exhibition with sheeps as a theme, yesterday I made another ceramic sheephead. I also put glaze on a couple of ceramic chicken that went into the oven, so tomorrow they will be ready to see the world. 
 
En riktigt härlig promenad blev det, när jag fick sällskap av sportlovsledige Max.
 
After a days work it´s always nice to take a walk with the animals. My son Max made me company, walking the dogs and the horses. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Sandra säger:

Roligt att du börjat skriva på engelska med! Så Nu har Amy med börjat kolla in din blogg.
Roligt förresten stt det verkar funka bra med er pälsklädda inneboende! Ha det fint och krama min kusin från mig.

Svar: Tack, vad kul att Amy också läser! Det kom till många nya läsare från olika håll, så för att det skall bli meningsfullt att läsa försöker jag skriva lite även för de som inte är svensktalande. Kusinen kramar tillbaka med glada sportlovshälsningar. Kram!
Pia Lindberg

2014-02-18 | 22:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback