Stor Diabasljusstake för stora värmeljus

En stor ljusstake för tre stora värmeljus var önskemålet. Inte helt enkelt, men vi provar.
Lite cirkus hade vi när vi skulle få hem bamsestenen, men det gick.
Väl hemma fick stenen knackas ned till att bli hanterbar, så vi kunde lyfta upp den till borrmaskinen för att borra hålen. 
A large candle holder for three big candles was the request. Not an easy one, but let´s try. We had kind of a little circus as we went to take this big stone back home, but finally we made it. We had to wedge the stone down to become light enough for us to be able to lift it up to the drill.
 
 
Det stora borret flaxade & slog som en skadad albatross när det började gripa, men med gemensamma krafter & div vedträn & annat för att hålla emot lyckades det. Till slut var hålen borrade & här håller jag på att knacka ur borrkärnorna.
The large drill flapped and struck like a damaged albatross, but by joined forces we managed to get it stable. Here am I knocking the cores out.
 
Fääääärdig ;) 
Finished.
 
Ja tycker verkligen om den, även om den gett mig träningsvärk :)
I really do like it, even though it´s given me muscle fever :) 
 
 
Jag börjar se ljuset i tunneln, med leveranserna innan jul. Jag tror minsann att jag skall kunna leverera det sista som är beställt till jul på måndag, som det ser ut nu. 
I think I´ll be able to deliver the last orders for christmas on monday.  
 
 
 

Kommentarer
Rebecka säger:

Fantastisk diabasljusstake! Vilket jobb bakom den...

Svar: Tack!! Jo, det var inte det enklaste hittills, men lärorik & ganska kul ändå att göra :)
Pia Lindberg

2014-12-18 | 22:29:04
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback