Diabasljusstake med en kvist med blad i silversmide

En liten kvist med två små tappra blad, fortfarande gröna, som klamrar sig kvar in i vintermånaden december. Det var vad mina ögon föll på när jag var ute på promenad med hunden & hästarna. 
Så vackert. Bilden följde med mig in i verkstaden & en liten kvist med två skimrande blad, allt i silver, blev det. Såhär kombinerade jag ihop det på en ljusstake av Diabas.
A small twig with two little brave leaves, still green, still clinging there, holding on in to the winter month of December. That´s what my eyes fell upon as I was out walking the dog and the horses. So beautiful. The image followed me into my workshop, so I made a small sprig with two shimmering leaves, all in silver. I combined it to a Diabase candlestick.
 
Lagom till andra advent är här två ljus att tända.
Just in time for the second of Advent, here´s two candles to light.
 
 
Med det önskar jag er en skön andra adventshelg.
With that, I wish you a nice weekend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback