Tassavtryck i Diabas och tankar om våra val..

Vi har våra val att göra. Jag skulle kunna välja att bli skitförbannad när jag upptäckta att ALLA de polerade Diabaserna som låg blandade med de råa här invid bordsskivan är borta!! Men vi har för mycket runtomkring oss som är så mycket allvarligare, så jag väljer att tänka att ok, det var ju kul att så många tyckte att de var så fina :) Nu ligger där enbart råa stenar kvar.
We have our choises to make. I could have chosen to be mad when I discovered that every single one of the polished Diabases that I mixed with the raw ones here are gone. But it´s not worth the energy. I choose to think that it´s nice that so many people thought that the polished ones were so beautiful. But now there are only raw ones left.
 
Idag har jag börjat på att grundmåla delarna till mina podier. Spånskivor sväljer färg som bara den. De får ha någon strykning till.
I´ve started to paint the pieces for my podiums today. They drink a lot of paint.
 
Jag läste en artikel om Sam Simson, svårt sjuk Hollywood kändis som fortsätter välja att göra fina saker för djuren så länge han kan. Han har räddat elefanter, björnar & nu senast chinchillor. Bra jobbat!! Bra val! Jag har stor respekt för människor som väljer att sätta andra före sig själva.
I read about Sam Simson, famous Hollywood celebrity who keeps doing good for the animals. Keeps doing good choises. He´s supported protecing and saving of elephants, bears and now chinchillas. I really respect people who chooses to put others before themselves. 
 
Jag har en annan förebild i Robert Andersson som gick bort tidigare i år, 53 år gammal i den hemska sjukdomen ALS. Han hade ett hjärta som var rymligare än en husvagn. Så länge han kunde engagerade han sig bl a för att vargarna i hans trakter i Västerbotten skulle få leva ifred. Han delade min syn på att vi inte kan ta oss rätten att bestämma över vilka arter som skall få leva (vi vet ju historiskt att det blir inte bra.. rasism föder rasism). Mot slutet skrev han till mig att aldrig sluta kämpa för det vi ser som viktigt och så la han till: le mot dina antagonister. En klok man som in i det sista valde att vara positiv.
Another role model I have is Robert Andersson who died earlier this year after fighting the awful disease ALS for his last years. He had a heart bigger than a caravan. For as long as he could he engaged in protection of the wolves in his area. He shared my view that we can´t allow us to decide which species shall live or not (I mean, historically we know where it takes us- racism feeds racism). At the end of his life he wrote me to keep standing up for the things we believe are important. And he told me to smile to my antagonists. A wise man who chose to think positive until the end.
 
Vår livsnjutare väljer att göra det bekvämt för sig, med kudde & allt när hon skall vila. De gråa stråna blir fler & fler på den fina gamla damen.
Our enjoyer of life likes to chose to rest comfortably, sweet old lady.
 
Ett tassavtryck av katt har jag fått klart, på rå Diabas enligt önskemål från kunden. Avtrycket har jag graverat & sen fyllt i med silverfärg.
A cat paw print is now ready, engraved and filled in with silver paint. Made on a raw Diabase, all as the cusomer wished.
Så nu fortsätter vi i spåren av våra förebilder att välja att göra gott!!
So let´s keep up the work from our role models and keep choosing to do good!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback