En riktig hönsmamma

Jag fick en känsla av att vara någon helt annanstans än i Gylsboda berg, där jag tog bilden. Men det är ingen pyramid där borta. Det är en hög med krossad Diabas.
Felt like beeing in another country as I saw this view, but it is from the quarry in Gylsboda.
 
Jag har gjort en upptäckt i sommar. Man skall inte lämna pennan framme i solen, speciellt inte om man använder denna typen av vit penna.
This warm summer I discovered that if you work with those white pencils, don´t leave them in the sun.
Det liksom sväller & kryper ut så det blir väldigt o-bra.
They kind of plump up, not good at all.
 
Vi skulle inte ha fler kycklingar i år. Men både Tilda & Maja bestämde sig för att vi hade fel. Så nu har de tre små som de har gemensam vårdnad om. Huvudansvaret ligger som alltid på Tilda, bästa hönsmamman. Rutinerad, med sina 12 år på nacken.
Enough of chickens for this year, we thought. Tilda and Maja didn´t agree. Now they have three small ones together. Tilda has the main responsibility for them, with her 12 years she´s the best chicken mom.
 
Men gör jag inget vettigt nu om dagarna? Jo då, jag jobbar järnet skall ni tro. Men det är flera beställningar som är lite småhemliga som är under arbete nu, så de kommer att visas på bloggen längre fram. Beställningar som skall ges bort som presenter skall ju inte dyka upp här innan de hamnat hos rätt person.
No work ongoing? Oh yes, there are a lot ongoing. But I can´t show those pieces yet. For example people ordered presents that shouldn´t show up here before they are handed over to the right persons and so on.
 
I em är det teater i Lönsboda. När jag nu dristat mig till att sticka ut hakan & tycka att vi skall stötta när det väl händer något i trakten, så får jag ju själv försöka leva som jag lär. Och syrran & morsan är alltid pigga på att hitta på saker, så nu skall vi på teater. Fast det är mycket jag skulle vilja gå på som jag inte hinner. Det är evenemang vid Hjärtasjön denna helgen som också verkar helmysigt. Och på söndag är det Stendagen i Hägghult. Där kommer jag att medverka. Kanske ses vi där?
This afterrnoon there´s a theatre play in Lönsboda. Since I´ve dared to say we should support things happening in our area, I feel that I must try to live a little as I learn. But there are loads of things I´d like to visit, but I´m out of time too often. On sunday I´ll be part of the Stoneday at "Svarta Bergen". Maybe I´ll see you there?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback