Årstidsväxlingar, nej tack. Vill jobba ute utan att frysa fast!

Ja, ja, jag VET!! Vi råder inte över vädret & vi råder inte över årstidernas växlingar. Men jag måste inte tycka om det. För det gör jag inte. Tänker inte ens låtsas. Jag menar, hur kul tror ni detta är?!
Yes, I know!! We can´t decide upon neither the weather nor the seasons. But I don´t have to like it. Because I don´t.  I´m not even going to pretend I do. I mean, how much fun do you think this is?!
 
efter en sommar där det varit en fröjd att stå ute i shorts & polera Diabas. Nää, twi! 
Jag gör som Ronja & Birk i Ronja Rövardotter när de inte låtsades om det heller, de tyckte bara det blev en kylig & blåsig sommar när hösten kom. Idag har det varit en kall & blöt sommardag!
after a summer when it´s been a pleasure to stand in the middle of the sun, working with polishing of the Diabase.
 
Lite bättre var det igår, när jag var på familjedagen på Fritzatorpet & visade smycken.
It was a bit better yesterday, on the familyfestivale at the Fritzatorpet, where I showed my jewellery. 
Mojje såg till att temperaturen steg från scen, bra fart fick han på publiken.
Mojje held the audience warm from the stage. 
Han verkade för övrigt mycket sympatisk & trevlig när han dök fram bakom min uppochnedvända potatiskorg för att hälsa. Granne med mig var Paulina, författare som grundat Kennethloppet som också gick av stapeln. Både anmälningsavgiften & lotteripengarna går oavkortat till barncancerfonden. Jag stöttade med att skänka ett Hope smycke som vinst.
He seemed to be really nice and sympatic as he showed up behind my stand to say hi. 
 
Men nu skall jag ikläda mig full regnmundering igen & tillbaka ut i det gräsliga sommarvädret & fortsätta polera.
But now I´ll jump into my rain equipment again and go out to keep working in todays awful summerweather.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback