Armring i silver med halvmåne i Diabas & shopping

Guidningar i Hägghult, besökare i transformatorn, jobb i lilla verkstaden. Ungefär så har veckan sett ut. En & annan djurrunda mellan varven. Skulle klippa luggen lite på Flipper, men han tyckte jag var jättepinsam. Men de andra hästarna vågar ändå inte skratta åt honom, han är ju kung i hagen. Hans jätteman skyddar ögonen från flugor, men jag tyckte att han behövde kapa lite på luggen så han ser nåt också. Jag skall kapa den lite till & jämna till den när han slutat tjura.
Guided tours in the "Svarta Bergen", visitors in our art gallery and work in my little workshop. That´s about what my week´s been like. I tried to help Flipper by cutting his fringe a little. His thick hair helps him keeping flies from his eyes, but I thought the fringe was too long so it needed a cut for him to be able to see. He found it embarrassing, but the other horses never will laugh at him, he´s the king of the pasture.
 
En kund som har ett hänge med en silverinfattad halvmåne i Diabas beställde en armring till överarmen som skall passa halsbandet. Får se vad hon säger om mitt förslag.
A customer who has a pendant with a silvermounted crescent in Diabase ordered a bangle for the upper arm to fit the necklace. We'll see what she thinks of this one.
 
Jag provade den på mig själv & min rare son sa att den blir nog snygg på beställaren.. 
Är den inte snygg på mig då, undrade jag.
Nä, tanter med gäddhäng skall inte ha sådana. Tack för den! Nu skall jag träna!
I tried it on myself and my dear son said that it probably will look grate on the customer .. Doesn´t it look good on me then, I asked. Nah, grannies with untrained arms should not wear them, he said. Thanks for that! Now I will work out!
 
Nu kan ni se flera av Linnea Grylers foton från "Art & Music" på
Now you can see more of Linnea Grylers photos of "Art & Music" on
längst ned på sidan kan ni bläddra bland bilderna.
at the bottom of the page you can browse the pictures.
 
Åh, vad roligt det hade varit om man hade hunnit med att ta en shoppingdag någon gång! Såg syrrans supersnygga klänningar hon varit & fyndat, suck. Men idag skall ni tro att jag också har shoppat. Trumvirvel.... ta da :)
Oh, how much fun it would have been to have time to take a shopping day one day! I´ve seen my sister's super fancy dresses she has been shopping lately, would like to do that too. Well, today I have also been shopping. Drum roll .... ta da :)
 
Nä, det bidde ingen klänning, men se i så fin den är, min nya fina pelarborrmaskin. Hade väl egentligen tänkt mig en Arboga, men KEF är i princip samma maskin, men tillverkaren finns i Danmark. 
Fredagskvällen har tillbringats med att försöka få in maskinen i uthuset. Med brädor & rörstumpar att rulla den på har vi knixat lite i taget. Naturligtvis har det regnat hela tiden & först nu, vid kl 01 på natten är den inne under tak. Puh. Sista timmen fick Mats & jag jobba själva, Max har match imorgon & behövde in & sova. Tuffa samarbetsövningar, tungt som attan & mer än en gång höll den på att välta.

Nah, no dress, but it is really nice, my new fancy drill. Actually I´d imagined an Arboga machine, but KEF is basically the same one, with the manufacturer located in Denmark.
So this friday evening has been spent trying to get the machine inside the shed. With boards & pipe stumps to roll it on, we got it inside little by little. Of course, it was raining all the time and just now, at 01 pm we´ve got the machine inside. Pooh. The last hour Mats & I worked alone, Max has a match tomorrow and needed to go to & sleep. Tough collaborative exercises and really heavy, it was close to fall over more than once. But we did it.

 
 Have a nice weekend!!
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Nämen då, ni kunde ju hört av er så kunde vi dragit ihop ett gäng som kunde hjälpt er! Kram

2014-08-30 | 09:11:02
Anonym säger:

Oj, nu blev jag anonym! Kram Lina skulle de va

Svar: Tack vad snällt!! Men ni hade nog inte velat höra på oss i våra mindre lyckade samarbetsövningar ;)
Pia Lindberg

2014-08-30 | 09:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback