Ubbaboda Byagård utställning

Vilka små busar som tycker att de skall bo under vasken, jag har ju sagt åt dem att de måste flytta ut. Idag bar jag ut dem igen. 
I found these under the sink today. I let them out and told them not to go back inside again.
 
Jag har hämtat nya saker i keramikverkstaden. Bl a denna vasen, den har ett grenmönster som är glaserat med Diabasglasyren jag blandat. Ni kommer att kunna se den vid helgens utställning.
New stuff from the ceramics. This vase I made with my Diabase glaze. I´ll show it on the exhibition this weekend.
 
 
Utställningen i Ubbaboda Byagård håller på att ta form. På lördag & söndag kl 10-16 är ni välkomna. Kaffeservering med våfflor finns och på söndagen är det bingopromenad. 
Ni kan se Rasmus Thuressons djur- & naturfoton. Jättevackra bilder på vilda djur av olika slag. 
We´re working on the exhibition that will open on saturday at 10 o´clock in Ubbaboda. You can se Rasmus Thuressons lovely pictures of wild animals.
 
 
Fotograf Rebecka Creates visar bl a exempel på sina underbara portrtättfoton. Här hittar ni fotografen för bröllop, konfirmation, student, familj- kort sagt för alla tillfällen.
Photographer Rebecka Creates will among others show you examples of her wonderful portrait pictures
 
 
Det gör inte deras foton rättvisa att återge dem här, så kom till utställningen & se dem live! 
Their pictures are not to bee shown properly here, you´d better come to see them live this weekend.
 
Konstnär Karin Thuresson (mamma till Rasmus) visar sina tjusiga vallmoskålar i keramik och en ny lampa, också den i keramik. Jag fick INTE ha med konstnären på bild idag & jag vågar ju inte annat än att lyda.. Så här vet man ju inte alls vem det kan vara som står & skall hänga upp lampan, det kan ju vara vem som helst som hjälper till :) Här hittar man alltså presenter till alla kommande högtider.
Artist Karin Thuresson will show her spectacular poppy bowls. She doesn´t want to have her picture taken..
 
 
Vallmoskålarna kan användas på många olika sätt & fram på småtimmarna när konstnärerna börjar bli lite trötta kan det se ut som såhär. Inte heller här vet man vem som döljer sig under vallmohjälmen?
The poppy bowls can be used in many ways.
 
Jag har också med lite presentförslag, i Diabas, silver & keramik. Fast det krockar ju med utställningen på Romele Konsthall där de mesta av mina saker visas nu. Fåren med Diabasglaserade keramikhuvud ställer jag ut för första gången i Ubbaboda.
I will also show some of my things in Diabase, silver and ceramics, but most of my things still are att the other exhibition at the Romele art gallery. Here the Diabase glazed sheepheads mounted on Diabase candlesticks.
 
Så har vi Diabaslyktor som Karin målat. Älgar,
And Diabase candle lanterns, painted by Karin. Moose,
 
fåglar,
birds,
 
mera på temat fåglar
more on the theme birds
 
 
smycken & keramik i olika former
jewellery and ceramics of different types
 
 
 
 
I morgon kommer tidningen Norra Skåne, då skall jag försöka ta en bild på alla utställarna.
Eller egentligen blir det ju idag, eftersom det i vanlig ordning är mittinatten innan jag kommer isäng. God natt!
Tomorrow the paper will come to the exhibition. Or today, since it´s really late. Good night!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback