Örhängen silverhjärtan med Diabaspärlor & Humleslingans konstnärsgille

Efter allt arbete med det stora tunga Diabasbordet kändes det bra att gå in i lilla verkstaden & pilla med lite finlir. Jag sågade ut ett par silverhjärtan, gjorde ringar som fästen som jag lödade på baksidan & en silvertråd ut från framsidan. Så borrade jag hål i silverkulorna, trädde dem på silvertråden & lät den slingra runt kulorna för att hålla dem på plats. Nu har jag klart ett förslag på örhängen till damen som var här & frågade efter hjärtörhängen:
 After all heavy work on the big Diabase table it was nice to do some small work with silversmithing and small Diabase pearls last days. So here´s an example of earrings for the lady that requested heart earrings in Diabase and silver:
 
 
Humleslingans Konstnärsgille är nu officiellt bildat och både Karin Thuresson & jag har den stora äran att få vara med. Läser ni vilka de andra deltagarna är kan ni nog förstå vår glädje över att få vara del i det. Bara superduktiga konstnärer, jag är säker på att ni hittar någon/några ni känner till bland medlemmarna. Här ser ni vilka alla är och var var & en kommer att ställa ut under påskrundan. 
 "Humleslingans Konstnärsgille", in english approx. "The Hoptrail artist society", is now officially founded and both Karin Thuresson and me have the honour of being members of it. Feels grate! Here you can see all members and also where everyone will show their art during Eastern.
 
 
Idag har jag lagat årets första nässelsoppa, på farmors vis- med tärnad potatis i. Åh, så gott!!! Tänkt vilken delikatess naturen bjuder på, späda brännässlor fulla av nyttigheter så som C-vitamin, järn, kalcium, fosfor, kisel, mangan och svavel. Proteinrika är de också. Mums!
I made my first nettlesoup of the year today, the way grandma made it with pieces of potatoes. So tasty! This little dainty from nature, filled with loads of goods in them. 
 
Ett givande möte om utvecklingsmöjligheter via samarbete i närområdet har också hunnits med idag. Lill-Stinas café/Agnes gårdsmejeri är under uppbyggnad i grannbyn Strönhult. Något som vi verkligen ser fram emot! En möjlighet för en totalupplevelse för besökare seglar upp. Det kommer att bli SÅ bra!! 
Today we had a great meeting regarding developmental possibilities in our immediate area, through cooperation. Lill-Stinas café/Agnes ranch dairy is being built here, close by. We´re looking forward to this. Together we´ll soon be able to offer visitors an overall experience!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback