Konstrunda Påsken 2014

Vilken konstpåsk vi har att se fram emot, denna påsken 2014!! 
 
När vi hämtade skyltar och broschyrer för marknadsföring av Humleslingas Konstnärsgilles påskrunda hos Troels Kirk i Näsum passade vi på att titta på hans fantastiska målningar. Helt underbara. Dem vill ni inte missa! Här är hela listan av guldkorn att besöka. 
 
Lots of arts to see this Easter! When we went to pick up the signs for the Eastern art spree we went to Troels Kirk in Näsum. His paintings are miraculous! Here´s the list of all artists in our art society.
 
 
Karin & jag önskar er alla hjärtligt välkomna till oss i Romele Konsthall i Dörröd. Vi lovar att vi bjuder på nyheter där som ni inte sett förut. Och på vernissagedagen bjuder vi även på små godsaker, hemgjorda i vanlig ordning :)
 
A worm welcome to see Karin, me and about 40 other artist at the Romele art Galery in Dörröd. Our new items will be shown there. 
 
 
Samtidigt närmar sig utställningen i Ubbaboda byagård, den 26-27/4. En fotoutställning med Rebecka Creates (Rebecka Szemenkár) och Rasmus Thuresson. Karin & jag är kvar med utställningen på Romele Konsthall samtidigt, men vi kommer att visa lite av våra alster i Ubbaboda också.
 
Simultaneously we will have some of our items in Ubbaboda on an exhitbition together with photographer Rebecka Creates and Rasmus Thuresson.
 
Här är det första jag glaserade med den första Diabasglasyren jag blandade. En Diabasglaseradfjäril i fylelera som nu svävar över en Diabas.
 
Here´s the first thing I made with hte very first Diabase glaze I mixed. The butterfly floats up above a Diabase rock.
 
 Jag gav den till vår underbara granne med en innerlig önskan om god bättring inne på sjukhuset!
Yesterday I gave it to our beloved neighbour with a sincere wish for her to get better at the hospital.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback