VäderDiabashjärta

Förkylningen har övergått i något influensaliknande med feber & ont i kroppen. Trött efter en sömnlös hostnatt. Har gjort lite småpyssel i lilla verkstaden, inga stordåd. Men varit igång hela dan i alla fall. Haft sällskap av livesändingarna från VM i Polen, det går finemang för de armbrytande vännerna. Bravo, kämpa på, i morgon blir det spännande igen. Besökarna undrade vad det var som pratade när den polska rösten påannonserade namnen på brytarna vid resp bord ;)
 
Mina föräldrar har ingen dator. De förlitar sig mycket till barometern vad gäller vädret. Jag har sett några typer av "väderkottar" och tänkte då att det vore perfekt för dem, fast naturligtvis då med en väderDiabas. Sagt & gjort.
 
Gjorde ett väderDiabashjärta & fäste upp på en rostfri plåt som jag textade på:
 
 
Man läser altså av Diabashjärtats status & i andra kolumnen ser man då väderprognosen:
 
 
Den blev uppskattad ;) Kanske skulle man göra några sådana att ha till försäljning också? Nån gång.. när man har tid.
 
Många har nu påpekat att Gulle Fia blivit fasligt maskulin. 
 
 
Men än galer hon i alla fall inte.. Skulle hon börja med det får de allt se till att samsas ändå, hen & Tuppe.
 
Idag har här blivit tre små nya dunbollar. Bästa hönsmamman Tilda tar så väl hand om dem. I morgon skall jag ta en bild, de är fantastiskt söta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback