Mera keramik

Strålande besked på idrottsskadekliniken för Max. 
Med flitig rehabträning skall han kunna bli ok igen, utan operation. Och han är så ivrig att komma igång & träna, så det lär inte bli några problem med motivationen. I morgon är det sjukgymnastik igen. 
 
Själv snorar jag vidare. Ryggen & benet är inte heller på humör. Men jag är så glad för Max skull, att korsbandet inte var helt av som vi från början fick klart besked om. Så har han ju fått god hjälp av Karin ;))
 
I lilla verkstaden är det silversmide som pågår, men inget klart. Men jag kan visa en ny keramikskål.
En liten stengodsskål som jag glaserade med en röd lergodsglasyr. Med vissa glasyrer går det, om man bara bränner dem på lergodstemperatur. Och med denna funkar det. Helläcker glasyr, tycker jag. 
 
 
Som jag berättade börjar björnbärsbuskarna sina. Så nu var det dags att fixa annat godis. Jag fick hem äpplen & päron från Vånga. Så nu har jag just laddat torken med kanelpudrade äppelringar och naturella päronringar.
 
 
och så har jag gjort några "rawfood delights". Inget recept, bara mixade ihop lite av varje. 
 
Jag mixade sesamfrön, hasselnötter, jordnötter, dadlar, honung, kakao & lite rapsolja att binda ihop det hela med. Jag tryckte ut massan i en form, toppade med solrosfrön & lite flingsalt och skar små kakor av dem. Rysligt gott, faktiskt. De blev tom godkända av Max ;) 
 
 
Slutligen en glimt från Tilda med de små:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback