Diabaslandskap

Då var det måndag igen & det innebär keramikkväll.
Idag har jag mest sysslat med silversmide. Och så har jag varit en sväng hos doktorn & fått hostdämpande. Familjen har tröttnat på att lyssna på mig :) Om det inte gett med sig till slutet på veckan blir det penicillin. Men det skall säkert gå bra utan.
Sensi & jag har varit & botaniserat bakom det gamla Diabasbrottet i Gylsboda. Där är så vackert! När naturen återtar de gamla brotten blir det så spännande miljöer. Jag har många gånger undrat om det är något i Diabasen som gör att vitmossan trivs så bra? Jag trodde att vitmossa ville ha det surt & fuktigt, men det måste vara något annat som gör det. Någon som vet? För där är alla möjliga olika typer av mossor & lavar som växer på skrotstenshögarna. Ett väldigt speciellt landskap:
Visst är det vackert?! Mjukt är det också, tycker Sensi

och vilken utsikt, långt bort över trädtopparna

Här gäller det att hänga med, Sensi har bråttom att upptäcka mer


Ikväll har jag börjat på en keramiktavla. Nu skall den först torka, sen skall den skröjbrännas innan den kan glaseras & glasyrbrännas. Än så länge ser den ut såhär:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback