Armband kungakedja

Tjenare
Brunhild kollar läget.
 
Hon & hennes kompisar är toklyckliga. Mina misslyckanden i köket är mycket uppskattade av dem. Dethär extremt nyttiga brödet med mandelmjöl, nötter, linfrön, solrosfrön, banan & andra godsaker tyckte hönsen var kanon ;)
 
Till deras besvikelse blev nästa test ganska ok som människoföda.
 
 
OM någon skulle vilja göra dessa rutor är det bara:
3 dl mandelmjöl
1 dl linfrön
1/2 tsk bakpulver
4 tsk rapsolja
2 ägg
en nypa salt, lite peppar
 
Rör ihop, platta ut på bakplåtspapper (med ett annat papper ovanpå, som dras bort när det är utplattat), sporra ut rutor, strö på lite flingsalt & oregano. In i ugn 175 grader i ca 15 min.
 
Med ordentligt med smakrik hummus på har man en nyttig ersättning för en vanlig macka.
(kan även användas som botten till pizza)
 
Men vad hände nu?! Detta är väl ingen matblogg heller!? Nä, just det.
 
Över till näringen.
Idag kan jag visa ett armband jag knåpat med, för nu är det levererat, överlämnat & godkänt ;) 
Handgjord kungakedja med hamrad och graverad bricka. 
 
Idag har jag stått med vinkelslipen & jobbat med  Diabashängen. Alldeles underbart att kunna byta ut långkallingarna mot kortbyxor igen! "Indiansommar" står det på löpsedlarna. Ja tack, säger jag. 
Om man bortser från morgonens rimfrost har det känts som en riktig sommardag med flera turistbesök och en skönt värmande sol under dagen.
Nu önskar jag er alla en skön Indiansommarhelg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback