Silveris

Nähä, dethär går inte an. Idag fick jag ta tag i det & gå till farbror doktorn. Prover & undersökning resulterade i en hästdos penicillin i 14 dagar, antiinflammatoriska tabletter mm. Den segdragna infektionen jag dragits med lääänge har fått reumatismen att gå bananas med inflammation i hela kroppen. Så nu får vi ge den på nöten ordentligt så den lugnar ner sig igen. Känner mig som en (knappt) pigg 90 åring som med stor möda kommer upp ur soffan när jag väl hamnat där.
 
När solen inte längre värmer som i somras får vi glädjas över det solgula i naturen. Det slog mig när Sensi kom springande, hur bländande solgult det är utmed vägen.
Jag tror det är nyttigt för oss att stanna upp & lägga märke till hur vackert det är omkring oss.
 
Ikväll skall vi keramika. Jag pratade med en konstnär idag som kan kermik utan & innan, härliga Mette Aarre! Jag frågade henne om hon var sugen på att vara med så vi försöker experimentera fram en Diabasglasyr till stengodslera. Hon gick igång för fullt på idén! Spännande! Tror vi kan få fram något riktigt häftigt där.
 
I glädjen över den kommande vinterutställningen blev det ett hänge idag med lite vinterkänsla. Som klirrande silverglittrande is som hänger utmed Diabasen. Alla som sett ett Diabasbrott vintertid vet hur tjock is täcker väggarna & skapar spektakulära effekter. Här symboliseras det av en skir kedja i silver som hänger ut över Diabashänget.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Sandra säger:

Hoppas att du blir lite mer som den pigga 25- åringen du är nu när du fått medicin! Och så himla fint smycket är! (Det vinterinspiterade.) Det skulle jag lätt kunna se mig själv bära :)

Svar: Tack, vad roligt att höra att du gillar det. Och ja, du skall tro att jag hoppas oxå att meducinen ska sätta fart på tanten.. Detta är f-nimej bland det jäkligaste jag varit med om! Men, som sagt, skall snart vara typ 25 igen ;)
Pia Lindberg

2013-10-14 | 20:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback