Silverarmband med mattpolerad Diabas

Bitande kalla vindar idag varnar om att vintern är i antågande. 
Jag skall koka mig en kopp ingefärste, som Karin så omtänksamt kom med häromdagen (ingefära är bra mot inflammation) att värma mig på efter promenaden.
 
Vackert är det, även om det är kallt. Gyllene löv överallt. Här den gamla kranen i Gylsboda, som jag har fått berättat för mig att är den enda i sitt slag som finns bevarad i Sverige. En gammal träkonstruktion som användes för att lasta Diabas på järnvägsvagnarna.
 
 
I morgon skall vi få höra mer om gamla tider här, om Gylsbodas storhetsdagar när samhället blomstrade. Disponent Fernströms barn och barnbarn kommer på besök, det skall bli så intressant. 
Disponentfamiljen bodde under tidigt 1900-tal i disponentbostaden, som är den stora pampiga villan bredvid vår. Vårt hus benämns som kuskens hus..
 
Lite arbete får det ju i alla fall bli också, tycker att det går lite bättre idag. 
Jag har färdigställt ett armband. Jag gjorde silverringar av 1,2 mm silvertråd & satte ihop dem i ett 2i1mönster
 
och så prydde jag länken med en mattpolerad Diabas.
 
Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Sandra säger:

Hoppas att ditt ingefärste gör susen. Både mot inflammation och kylan. Och jaf håller med dig, fy vad kallt det är nu, vilken tur att jag inte köpte den tunna vinterjackan ;)

Svar: Tänkte på det, bra val med den fina vita som du köpte!
Pia Lindberg

2013-10-18 | 14:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback