Silverängel med Diabashuvud

Höstrusket är över oss med full kraft. Grått & regningt. 
Många i omgivningen har tomt på vatten i sina brunnar, så jag förstår naturligtvis att regnet behövs. Försökte tänka på det när jag klafsade ut med djuren i gummistövlar & regnställ.. (ja, det var alltså jag som hade den munderingen, inte djuren)
 
Måndag igen, betyder keramikkväll. Veckorna viftar iväg fortare än kvickt. Vinterutställningen närmar sig med raketfart. Minns ni istappen jag gjorde, till vinterutställningen?
 
Om inte så såg den ut såhär:
 
 
 
När jag gjorde silverkonen till den kom jag på att en liknande kon skulle fungera bra som änglakropp. Och en silverängel med Diabashuvud skulle ju också passa bra till vinterutställningen. Sagt och gjort och såhär blev hon, med glorian lite käckt på sned:
 
 
Jag tycker om den, så det får nog bli någon mer i den stilen. Fast idag har jag börjat på ett helt annat hänge, som jag får göra klart först i alla fall.
 
Tuppe, Maja, Emla & Sara trotsar höstrusket & ger sig tapper ut, utan varesig gummistövlar eller regnställ:
 
 
Nu har jag avverkat första veckan av min dunderkur mor inflammationen i kroppen. Betydligt bättre har värken blivit. Däremot blir man trött som en jagad gnu av alla piller. Men jag är oerhört tacksam över små saker, som att kunna gå vettigt i trappan igen, så jag skall stå ut med resten av kuren också- en vecka till. Sen skall jag vara som ny igen ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback