Istapp

Hade ju hoppats att nacken skulle vara på bättre humör idag, men icke. 
Fast jag vet ju att det brukar sitta i ca 4 dagar när det blir såhär & det är bara andra dagen nu..
 
Ja, ja, det är i alla fall en väldigt vacker höstdag, så det går inte att ligga inne. Jag får synda & ta av mina nödfallspiller.
På förmiddagen tog jag en promenix med hunden & hästarna. Ytterst välgörande. 
När jag hade släppt tillbaka Flipper & Macko i hagen såg jag dem genom stalldörren stå där & putsa varandra i höstsolen.
Fina pojkarna!
 
Sedan har jag ömsom legat & vilat nacken/huvudet, ömsom varit ute i verkstaden & jobbat. Skulle ju göra klart istappen, sammanfoga silverkonen med den polerade Diabasen. Här har jag lödat ihop silverkonen & försett den med ett hänge på toppen.
 
Och nu har jag sammanfogat dem. Jag har gjort infästningen med att knacka in silvret så det håller fast Diabasen, eftersom Diabasen konar så håller silvret den kvar. "Inget lim", som det sades i golvreklamen ;)  En beständig istapp. Om man tex vill ha något riktigt speciellt att hänga i julgranen. Eller som dekoration i fönstret. Eller i lampan ovanför bordet. Eller... osv osv
 
 
Det är svårt att se den polerade Diabasen på bilden, men här kommer en annan där ni ser den bättre:
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback