Diabasälg med keramikhuvud

Mmm, nu är det ljummet & skönt ute igen. Misströstade lite när det blev en hel dags regnande. Försökte lysa upp det grå med mina röda gummistövlar, men gick mest & tänkte att ja, ja, jag vet att det behövs regn, men vi behöver väl inte överdriva! Upptäckte samtidigt att det är hål i stövlarna, så de var inte till mycket hjälp i vätan. 
 
Sensi höll med om att det kunde räcka med regn där hon stod & såg ut som-just det: en våt hund :)
 
Men nu är vi glada igen, de ljumma fina höstdagarna är tillbaka.
 
De som känner mig vet var mina sympatier ligger såhär i älgjaktstider.. Med en jägare här i huset blir det många diskussioner, vi har inte precis samsyn i sådana frågor. Det var efter en sådan diskussion denna kom till.
 
Huvudet har jag gjort i stengodslera som jag glaserat och så fäst det ner i Diabaskroppen med silvertråd. 
Kroppen är ju i alla fall skottsäker, om nu familjens jägare skulle komma på idén att prova.
 
 
Det platsbyggda köksskåpet har jag målat två gånger nu. Här efter första målningen:
 
och här efter andra:
 
Får nog bli en tredje också, för att alla ska bli nöjda & glada.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback