Silvertulpan på gång.

Konstant ösregn. Så ser det ut utanför fönstret i lilla verkstaden. Silversmider idag. Eftersom jag inte har vatten ut i verkstaden innebär det att jag springer som en hungrig jakthund mellan verkstaden & boningshuset varje gång jag haft silvret i syrabad. Kanske det kan bli vatten utdraget nu, när vi håller på att göra iordning liiite större plats för mina maskiner. Det sista på golvet är färdiggjutet.
 
Sensi luktar värre än en sur disktrasa & nu vet jag varför..
 
 
Hon håller mer med sambon & sonen i diskussionerna om jakt, köttätande osv i denhär familjen. Med andra ord står jag tämligen ensam med mina åsikter. 
 
Nåja, några bundsförvanter har jag ju, bl a kompisarna som går ute tillsammans med hönsen här tex
 
 
Men vad är det nu jag håller på med att smida då? 
Ja, dels är det tulpanen, men den kan jag som sagt inte göra klart förrän jag har en ny liten gängtapp till M2 gänga. Och när jag ändå ränner ut & in med tulpanen mellan syrabaden håller jag på med delar till ett par hängen också, som får hänga med samtidigt. Här kommer de just upp ur syrabadet.
 
 
Innan jag började slå formen på tulpanen såg den mer ut som en kaststjärna. Här håller jag på att slå en liten rand bak på kronbladen. Jag sågade ut varje kronblad för sig & lödade fast på mittbiten, annars hade det tagit för mycket material om man sågat formen direkt ur en hel plåt.
 
 
Nehej, nu är det dax igen, in & kratsa nysyrat silver. Kanske skulle börja ta tiden när jag ränner här fram & tillbaka?
 
Glöm nu inte bort era fäder i morgon. Köphysterin behöver man ju inte stötta, men ett besök eller kanske ett telefonsamtal sulle göra pappa glad?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback