Silverhänge med polerad Diabas

Måndag. En ny vecka att sätta tänderna i. Började dagen med den obligatoriska djurrundan. Härligt!
Ikväll skall det keramikas. Men idag fortsätter jag med silversmidandet. Jag pysslar på med tulpanen. Stjälken skall stå i en rå fot & jag har lödat på en liten bricka som skall stoppa tulpanen från att falla ner på stjälken.
 
Nu håller jag på att forma till tulpanen & har gjort iordning den polerade stenen som skall sitta i mitten.
 
 
Sen skall jag göra en liten topp att skruva på ovanpå den polerade stenen som skall hålla det hela på plats.
 
Under tiden har jag även grejat med en infattning till ett hänge med en polerad Diabas & nu är det klart. Den här stilen gillar jag mycket. Mönstret i hänget har jag slagit med en penhammare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback