Salt- och pepparkar i Diabas

Nästan som tomtebloss gnistrar det kring den smidda kroken när jag slipar in den så den skall passa i salt- & pepparkaret i Diabas.
 
 
Till slut passade den & nu sitter den på plats. Karet skall vara till flingsalt & till grov svartpeppar, enligt önskemål från beställaren.
 
 
Jag skall leverera den i morgon, så hoppas jag att beställaren blir nöjd.
 
Här ser ni en som är nöjd :) Akilles uppskattar mycket att jag har fixat en alldeles egen hylla åt honom, för han är helt övertygad om att det var så jag tänkte när jag satte upp den. Röran med alla färgburkar beror på att vi fortsätter med vårt målande & tapetserande. 
 
 
Efter dagens övningar med hökörande till hästarna fortsätter nu lördagsnöjet med tapetsering i trappuppgången fram på småtimmarna. 
 
 
I morgon skall vi tillbaka till galleriet & fortsätta fixa där. Karins tredelade målning med späckhuggaren är klar, den som skall hänga ovanför min polerade späckhuggarfena i Diabas. Det blir så läckert!!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback