Problem är till för att lösas!

Så var vi där igen..
Jag får en idé, som verkar kanon i skallen.
Sen skall den verkställas i praktiken & då kommer problemen.. 
Fast de är ju till för att lösas.
Jag skall göra en tulpanliknande blomma. Började skissa & klura på den.
 
Den får göras i många steg & problemet är att jag skulle behöva göra den sista lödningen i silvret med polerad Diabas på plats. Och det kan jag inte, då skulle jag förstöra stenen. Så istället skulle jag göra en liten, liten gänga (M2) i änden på stjälken och en motsvarande "mutter" att skruva på, istället för att löda.
Sagt & gjort. Lilla söta gängsnittet gick lysande att gänga med.
 
Här har vi lilla gängan, om än ite suddig:
 
 
När jag kom till gängtappen & skulle gänga insidan på "muttern" gick det bra de första varven:
 
 
sen brast den. Attans. Så jag får göra en ny "mutter", bara att på det igen.
 
Fast jag sticker mellan med lite annat jobb, eftersom det saknas en gängtapp för tillfället..
 
Nu var det länge sen ni fick hälsa på Tilda & hennes busungar. De har blivit så stora nu att de sover uppe på pinnen hos Gulle Fia & co.
 
 
Trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Josephine säger:

Så mycket fint du gör! :)
Satte nästan vattnet i halsen när jag såg att du är Sandras moster. Världen är bra liten ändå. Iaf bloggvärlden! /Josephine

Svar: Tack, vad roligt att du tycker om mina saker. Tittade in på din blogg & såg mycket vackert där också :) Lilla hunden är ju bedårande. Känner du Sandra genom skolan? Ha det gott & lycka till med pluggandet!
Pia Lindberg

2013-11-09 | 11:24:59
Bloggadress: http://aliveinyourhands.wordpress.com/
Josephine säger:

Det stämmer. Hon var min trogna vapendragare hela första året som svensklärare! :) Ja visst är vovven söt, hon är så go! Bara 12 veckor gammal.. Ha det fint!

Svar: Tack för att du läser min blogg, kul att du hittat den! Ha det gott!
Pia Lindberg

2013-11-09 | 12:59:17
Bloggadress: http://aliveinyourhands.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback