Barnarbete & silverarmband med Diabas

Nu skall jag få liiite mera svängrum i lilla verkstaden. Uthusdelen som är vägg i vägg med det gamla brygghuset jag huserar i är avdelat i ett hönshus & ett uthus. Hönsen skall naturligtvis ha kvar sin del, men i den andra har alla prylar åkt ut & Max har jobbat hårt med att blanda cement & gjuta golv. Långt ut på kvällarna har han jobbat med pannlampan på. Hårt barnarbete för stackars pojken, men det var faktiskt frivilligt. Fast där finns en baktanke.. Han har förhoppningar om att jobba ihop till hjälp till en epa-traktor när han blir gammal nog för det. Suck.
 
Någon var inne & provtassade på golvet innan det torkat, så där blev charmiga små tassavtryck.
 
 
Jag har just gjort klart ett armband. Mönstret har jag knackat i tre omgångar, först den mittersta strängen & sedan ett på vardera sidan om den. Och så gjorde jag en infattning till en mattpolerad Diabas som jag satte i till sist. Vet inte riktigt hur jag skall ta bilden, men jag lägger några stycken så kanske ni kan få kläm på hur det ser ut.
 
 
 
 
Och ikväll skall det keramikas igen. Oj, vad veckorna går fort!!
 

Kommentarer
Sandra säger:

Så gulligt med tassavtrycken i golvet! Det passar ju din image perfekt ;) och vilken snyggt armband! Jättesnygg med mönstert i silvret :D

Svar: Ja, det blev snyggt mönster på golvet ;) Det gjorde lille kisse katt bra, nästan som på beställning. Tack, vad kul att du gillade armbandet.
Pia Lindberg

2013-11-04 | 16:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback