Ingen fågelskrämma

Så vackert det är ute på Röena sportfiske. Svårt att återge de vackra vyerna med dålig kamera & ännu sämre fotograf, men jag gör ett litet försök:
 
Det bästa med att vara ute & visa sina alster är de nya bekantskaper man ibland gör, människor man annars kanske aldrig fått glädjen att möta. Tackar sällskapet för en fin dag!
Grillmästaren & chefen för anläggningen in action.
 
Äppelträden står inte i blom här än, men se en stenfrukt har det blivit där i trädet ;)
 
En ny älglykta har det också blivit:
Målningen utförd av Karin Thuresson. 
 
Jag bara måste berätta för er vilken häftig upplevelse jag hade igår. 
Ute i vår trädgård satt en liten fågel & tittade på mig. Så flög den upp & satte sig PÅ MITT HUVUD!! Den rev & slet & jobbade på för att slita loss så mycket den orkade av ragget på mitt huvud. Perfekt bomaterial, tyckte den antagligen. Mats såg det hela och har haft vansinnigt roligt åt det. Han menade att då är man ganska långsam, när fåglarna vill bygga bo i skallen på en. Men den ville ju bara ha lite byggnadsmaterial.
En vänlig granne var också road när Mats berättade om episoden. Han menade att jaha, då kan man inte ens ha henne till fågelskrämma. Ni är då för rara! Häftigt var det i alla fall.
Önskar er en fortsatt trevlig helg & hoppas att vi ses i Svarta Bergen i morgon, då det är invigning av den nya Bergastigen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback