Hänge

JA, vi fick en strålande vacker dag i Hägghult idag. Solen värmde gott och Diabasen blänkte när det stora sällskapet insöp den sköna atmosfären, först inne i serveringen och sedan ute på området. 
 
Efter passet i Hägghult återvände jag till slipmaskinen. Polerar på en skål som skall vara högglanspolerad med ett parti som är mattpolerat, där Karin skall måla en murgröneranka.
 
En av fiskspecialarna är klar, inför premiärdagen på Röena sportfiske på torsdag. I morgon skall jag plåta så ni får se den. Riktigt bra målad, men det är ju Karin som gjort den & då får djuren liv i målningarna. Det skall komma reportage i Norra Skåne & i Kristianstadsbladet om Röenas nyöppningsdag i morgon.
 
Jag lovade ju visa hänget jag polerade på igår. Två polerade sidor, två råa sidor & hänge i silver.
 
 
Jag tycker om den böljande formen och kombinationen mellan det råa och det polerade. Vad tycker ni?
(kanske tycker ni att jag behöver måla om fönstren på uthuset?! Färgen börjar som synes flagna lite där i bakgrunden..)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback