En buss kommer lastad ;)

I morgon får jag besök av en hel busslast med glada turister. Kul att de ämnar leta sig ut hit för ett besök i lilla verkstaden! Detta trots att jag varnat dem att verkstaden verkligen ÄR liten. 
Nu ser ju vädret tack & lov ut att vara med oss, så jag kan plocka ut saker i trädgården, det underlättar en hel del.
Och så skall vi ta en tur bort i stenbrottet, så de får se hur det ser ut där Diabasen bryts.
 
Jag har varit & skaffat ljus till de större lyktorna idag. Tyvärr hann jag inte till Karlshamn & köpa Röda Ladans vackra Verbascum ljus. Men jag hittade andra ljus med samma diameter som värmeljus på Fröjd. 
 
 
Och så har vi nya mindre ljusstakar med motiv som Karin målat.
 
En ugglefjäder
 
Och små flitiga myror bland barr & mossa
 
Vi har haft ovanligt mycket ormar på besök i trädgården redan. Både huggorm, snok och kopparödlor. Här en vacker av de senare, som solade sig i rabatten idag.
 
En fästing har bråkat med mig- igen. Jag har ju haft Borrelia ordentligt förut. Nu har jag ett märke som växer oroväckande på armen efter en fästing jag plockade i förmiddags. Hm. Var det nödvändigt nu då?! Jag som pratat om att polera en Diabas som en fulläten fästing, vet inte om jag är så sugen på det längre.. Vi får se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback