Skulptering pågår..

 Underbar dag!! Solen värmer, det töar & droppar från taken, mmmm så härligt!
 
När jag skulle hämta Macko & Flipper för morgonpromenad stod de vid sjön & njöt. Blä för snö & kyla, säger Macko, nu hälsar vi våren välkommen ;)
 
 
Jag har attans ont i kroppen ikväll, det sliter att stå & knacka "skulptur" i Diabas. Kul är det, men det tar förskräckligt lång tid. Fortfarande inte i närheten av att kunna börja polera, mycket formningsarbete kvar.
Jag har tagit lite bilder under dagen, men av någon anledning vill inte programmet ladda in just de bilderna. 
Ni får se en annan dag, då den förhoppningsvis kommit lite längre. Idag har det varit grovformen som vuxit fram. Vinkelslip & sedan hugga med handslägga. Ikväll tog jag ut lufthammaren & tog den till hjälp för att börja runda formen lite. Men den är inte alldeles snäll mot dåliga handleder heller. Nähä, gnälla skall jag inte!! Det är ju detta jag vill göra, tjohoo!
 
 
 
I morgon är det silversmide & på fredag är det heldag på turistbyrån, så det blir väl först till helgen det blir ordentligt med knackande på "skulpturen" igen. 
 
Jag har hört fler som lagt märke till att det tycks vara ovanligt mycket ugglor i farten nu under senvinterkvällarna. Jag har sett kattugglor flyga i månskenet här och jag hör dem ofta hoa. De har tom väckt mig någon natt med sitt hoande strax utanför fönstret. De inspirerade till denna keramikuggla.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback