Mixa & matcha.

Nu när våren är i antågande(!) kan det vara kul med lite nya smycken att mixa & matcha till vårens nya outfit. 
Ja, nu är det ju utfärdat klass 2 varning med hård vind & ett par deciemter snö, men jag väljer att ignorera det och låtsas att prognosen säkert är fel- precis som den alltid tycks vara när de lovar sol & värme ;)
Misstänker att jag får äta upp detta när vi sitter strömlösa i stearinljusets sken & undrar hur länge det skall vara denna gången..
I alla fall har jag gjort ett nytt hänge till ett halsband, som passar till de senaste paren av örhängen som jag visat här. Så man kan välja att vara genomhjärtlig eller kanske man känner för lite mer geometriska former vissa dagar.
 
 
  Formerna i båda örhängena går alltså igen i hänget, så man kan välja efter dagsform.
 
Idag skall det keramikas igen. Bli intressant att se om min bevingade hästskulptur överlevt skröjbärnningen trots att den slank med lite för tidigt. Stackars Karin ligger i den ilskna flunsan som graserar här, så jag får inget sällskap till keramiken idag. Hoppas det går över snabbt!! 
 
I morgon blir det arbete på Turistbyrån på dagen & årsmöte i Turistföreningen på kvällen. Eftersom jag valt att kliva av mitt uppdrag i styrelsen blir det på årsmötet jag blir befriad ;) Kanske hemskt att uttrycka sig så, men det är faktiskt lite så det känns när tiden inte vill räcka till. Men nu skall jag satsa 110 % på Lindberg Diabas & Silver och då känns det som en riktig prioritering. 
Har förresten skrivit på kontraktet med konstföreningen Leonardo på McNeil AB i Helsingborg idag, så nu är det spikat att vi ställer ut där vecka 14 till v 16. Riktigt kul & de är dessutom intresserade av att köpa in något alster! Kul, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback