Hästarna

Max goe lille Shetlandsponnyn Flipper är helt övertygad om att han är störst, bäst & vackrast. 
Idag stod han & beundrade sin skugga & tyckte att där undanröjdes varje tvivel. Han ÄR en stor & stark arbetshäst! Det kan ju vem som helst se på den stooora skuggan.
 
Min snälla Arab Macko tittar med vänligt överséende på sin lille kompis & låter honom hållas i alla lägen.
 
Efter morgonens djurrunda var det direkt iväg på möte, en trevlig lunchträff, sen arbete i verkstaden & ikväll har det varit silversmide. Började på en ny stor silverblomma med Diabaspistill. Hoppas hinna göra klar den innan onsdag, då utstälningen skall sättas i Helsingborg.
 
Så fick jag en telefonförfrågan idag. En stor buss som vill komma på besök i lilla verkstaden. Jag förklarade noga att det är en väldigt liten verkstad. Jag vill ju inte att någon skall köra långt & bli besviken när det inte finns plats för 50 pers att komma in på en gång & titta. Det är ju liksom trångt med 5 pers på en gång.. Men det var helt ok, de tyckte det lät pittoreskt & tyckte det var helt ok att gå in i omgångar. Känns riktigt kul att ett stort sällskap som skall på rundtur i två dagar i Skåne vill leta sig ut för att titta på vår vackra Diabas & på mina saker, så jag hälsar varmt välkomna. 
 
Lite keramikande hinns ju också med mellan varven. Nu är min bevingade häst klar. 
 
I morgon skall personalklubben på inspirationsresa. Det är ju då Karin & jag som jobbar ihop, så personalklubben består av oss ;) Våra gubbar skall också följa med, vi skall åka på konstrunda. Det skall bli riktigt roligt! En hel dag med avkoppling & inspiration, wow. Minns inte när man unnade sig det sist?!
 
Glad Påsk!!
 
 
 

Kommentarer
Lina säger:

Pia, jag är KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR! Kär i din häst. Den är helt fantastiskt underbar! Kram!

Svar: Tack Lina, vad roligt att du tyckte om den bevingade hästen. Tack!! Kram!!
Pia Lindberg

2013-03-29 | 08:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback