Glädje & sorg

Mycket inspiration har dagen givit. Konstrundan med personalklubben var fantastisk. Så mycket vackert vi har sett. Dagen har varit toppen,
men den slutade så sorgligt. 
En älskad häst hos Karin med familj finns inte längre med dem.
Jag tänker på er!! Jag vet nu vart änglahästen skall! Till er, till minne av fina, fina Ronja. Kram!! 
 
 
 
Svårt att tänka på annat nu, men här kommer i alla fall några bilder ur dagens intryck.
 
Vi besökte keramiker Lillemor Larsson på Hässleholmsgården. Hennes uttrycksfulla barn är alldeles enastående! Vi beundrar hennes skulpturer när vi "keramikar" i Glimåkta & det var riktigt roligt att se den fina utställningen. Visst är de bedårande!?
 
Vi besökte även konstnär Peter Larsson där vi beundrade vackra djur- och naturakvareller. Tyvärr har jag ingen bild därifrån. 
Avslutningsvis besökte vi Studioglas Elnas Jolom. Det var en upplevelse! Vi fick se glasblåsning "live" och beundrade allt vackert konstglas. Det är ett så vackert och fascinerande material. Jag när min dröm att kunna kombinera Diabas och glas på ett sätt som jag önskar skulle gå. Eftersom utvidgningskoeficienten är så olika mellan glas & Diabas är det ingen enkel match. Men jag släpper inte idén, det skall testas både avigt & rätt innan jag ger upp tanken.
Här syns några blommor, vindruvsklasar mm i fantasifulla glasformationer. Helt fantastiskt!
Tackar Karin & Anders för dagens härliga rundtur. 
 
Jag fick en trevlig förfrågan om något som kombinerar den röda Vångagraniten med Diabas, till en person som har anknytning till dem båda. Det behövde fram snabbt & den röda graniten har jag väldigt lite av hemma för tillfället. Jag plockade ett polerat Vångagranithänge ur ett halsband och knöt det i ett grövre snöre som dekoration kring en Diabasljusstake. Så har vi dem båda i en fungerande förening.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback