Armband

Vårdagjämning. Den var i går. Så vackert det klingar. Om man låter bli att titta ut så kan man ju inne i huvudet föreställa sig hur ljuvligt det blir när man börjar kunna ana det ljust gröna vid björkarnas lövsprickning. När gula små tussilagon sticker upp som små solar längst vägrenen och vinden som blåser känns ljummen. Mmmm.
 
Men så rycks man bryskt tilbaka till den kalla vita verkligheten, så fort man sticker näsan utanför dörren. Min goa vinteroverall får tjänstgöra ett tag till. 
 
I morgon bitti kl 06.03 (pip) avgår tåget mot Göteborg. Ett piggt & glatt gäng från Turistbyrån styr då kosan mot årets stora turistmässa, fred-lörd. Då får jag väl försöka klara mig utan overallen :)
 
Ett armband har jag just gjort klart. Själv är jag väldigt förtjust i "kungakedjan", jag tycker om mönstret kedjan bildar. Ett exempel, så ni ser vad jag pratar om:
 
Nu var önskemålet ett armband som var lämpligt att sätta berlocker i. En hjärtberlock skulle det vara.
Så jag gjorde en variant med silverringarna 2-i-1. Och så ett litet Diabashjärta som kronan på verket. Såhär blev resultatet:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback