Årets Turistbroschyr är klar!

Se, det fungerade ju alldeles utmärkt denna gången att bara vara alldeles övertygad om att de hade fel, de som talade om snöstorm. Tack för det!
 
Man varnade under hela dagen när jag var på stationen för snökaos, med när det nu uteblev skapade vi ett eget litet kaos där :) Kortterminalen är fortfarande ur funktion. Stressade resenärer är inte alltid så roade av denna information när de kommer in med andan i halsen & skall köpa sig ett nytt månadskort eller liknande som man ofta inte har kontanter på sig till. Men bara en liten bit bort finns en uttagsautomat, försökte jag lite käckt informera dem om. Ni kan ju tänka hur irriterade de var när de kom tillbaka efter att ha galloperat ut i blåst & kyla, bara för att inse att uttagsautomaten höll på att bytas ut & gick inte att använda. Huvaligen, det visste ju inte jag. Men jag hade verkligen full förståelse för att de arma kunderna var heligt förbannade. 
 
På kvällen var ett årsmöte i Snapphanerikets turistföreningen. Där presenterades den nya broschyren från Osby turism. Jag tycker så klart det är extra roligt med årets tema- Diabas. Uppslaget om Lindberg Diabas & Silver ser ut såhär:
 
Riktigt snygga bilder tycker jag, tagna av AM trycks fotograf Rickard. Upplägg & textbearbetning har Anita på turistbyrån gjort, ett jättejobb!! Duktiga människor, tror det har med den goda årgången att göra.  71:or är vi allihopa ;)
 
I dagens Norra Skåne slår Anita & jag ett slag för broschyren, den kommer att finnas ute i butiker i Osby & Lönsboda och på turistbyrån. Jag ämnar plocka hem en hög till lilla verkstaden så besökande där också kan utrustas med ett exemplar. Tyvärr lyckdes jag inte slippa vara med på bilden & det är ju alltid lika hemskt. Och inte blev det bättre när man skulle stå bredvid Anita som just varit på en veckas semester i solen.. Sällan har man väl känt sig så vinterglåmig.
 
Idag har det rasslat in en hel del beställningar, så nu skall jag ut & jobba vidare. Må så gott, allihopa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback