Vernissagen i Skrävle

Vi hann!! Vi fick klart allt vi skulle ha med oss, vi kom fram i tid & utställningen var satt & klar när portarna slogs upp kl 17.00 i Skrävle. 
Tyvärr fick jag inte med mig kameran hem, förhoppningsvis ligger den i Karins bil. Därav inga bilder från utställningen idag. Men jag kan visa en bild på Silverkallan, som är med på utställningen.. Den är lite av en favorit för mig.
 
Har även fått många favoriter bland de andra utställarnas saker.
Karin Thuresson, Vera Frederiksen och Rudolf Germeroth har så vackra saker på utställningen så jag skulle vilja köpa hem alltihopa om jag bara kunde!! Vilka konstnärer, wow!! 
Det blev en fin mix, sakerna harmonierar fint med varandra och vi är nöjda med utställningen. Tom 11 Juli kan ni se den.
Mycket trevliga ägare till Smålands Traktor AB i Skrävle låter oss ställa ut i deras vackra lada. 
Vi fick också en guidad tur för att se vilda orkidéer och andra växter som är just de arterna som växer på de naturbeten som vi hyllar på byrån- som vi också ställer ut där.
 
Syd Östran hälsade på & gjorde ett reportage som kommer på fredag eller lördag i tidningen.
 
Det har varit en lång men rolig dag. Vi har passat på att använda tiden i bilen för att planera hur vi skall hinna få klart till nästa vernissage- i Hästveda på söndag. 14.00 är ni välkomna på afternoontea på Annies hus i Hästveda.
Och till kursen nästa lördag, i att teckna djur, går det fortfarande bra att anmäla sig. Ett fåtal platser finns kvar.
 
Många glada skratt har dagen bjudit, jag har kört Karins Cheva hela långa vägen. Inte van vid så stor bil, märktes väl ganska tydligt när det skulle parkeras.. Lär nog bli en klassiker, puh. Minns med tacksamhet min gamla Renault 5:a som jag hade för länge sedan, tacka vet jag liten nätt & smidig skrämp när det skall parkeras. Men jag har inte kört över någon- eller något på hela dagen, så det får väl bli godkänt ändå.
 
Nu skall det verkligen bli gott att sova. Bilder från utställningen kommer när kameran kommit till rätta.
Tackar alla inblandade och alla besökare för en härlig dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback