Tidig morgon & sen kväll.

Sambon irriterar sig på att jag sitter & jobbar med bokföring & annat till mittinatten, han påstår att han vaknar när jag går & lägger mig (fast han snarkar högt & ljudligt).
I morse skulle han hämnas. Kl 04.30 började det väsnas utanför sovrumsfönstret. Jag hade ju bett om hjälp med några skålar som behöver bli färdigpolerade. Då tyckte han det var en lämplig tidpunkt att vara snäll & hjälpa till.. Och jag måste ju vara väldigt tacksam för hjälpen, så klart. Möjligen anstränger jag mig inte så våldsamt med att smyga när jag skall läga mig ikväll ;)
 
Idag har det varit ösregn, då väljer jag gärna inomhusarbete. Silversmide blev det idag. Håller på med ett silverhänge som skall kompletteras med en Diabasdroppe. Här håller jag på att löda:
 
Kanske jag hinner få den klar imorgon, innan det blir studentfirande. Ett annat hänge fick jag klart idag:
 
 
Som jag skrev igår var Macko praktikant på jobbet.
 
Men han tyckte det var ganska ointressant. Han vill hellre mysa.
 
Gammelhönan Emla har hedrats med ett porträtt idag. Det är Karin Thuresson som målat av henne, hon är grymt nöjd med porträttet. Hon har alltid sett sig som lite förmer än de andra hönorna & det blev inte bättre nu.. Nu är hon så högfärdig så man får niga när man kommer med maten till henne.
 
Ni förstår att hon är nöjd med porträttet. Det är fantastiskt.
 
Ikväll var det premiärmatch för Max. Jag är riktigt imponerad av laget, vilka duktiga killar!! 3-1, bravo!
 
 
Nu skall jag klampa upp & lägga mig ;) 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Är det svårt att jobba i Diabas? Den är väl rätt mjuk, men en sten likafullt...

Svar: Hej! Vad roligt att du är intresserad av Diabas. Den är SÅ häftig att jobba i. Den är hård, man använder diamantverktyg och vatten när man jobbar med den. Man kan polera upp en alldeles spegelblank yta på den, eftersom den är så hård och tät. Välkommen till Gylsboda för att se mer av Diabas, hur den bryts och hur man bearbetar den! Mvh / Pia
Pia Lindberg

2013-06-14 | 09:54:32
Bloggadress: http://tradgardssurr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback