Äggskål ;)

Vi bjöds på en magiosk uppvisning av Berguven. Den dök, svävade upp i skyn, cirklade några varv & dök igen. Och lämnade denhär åt oss. Ett nytt motiv för Karin att måla på på något av mina Diabasalster: Berguvsfjäder! Tack för den, Berguven. 
 
Idag har jag börjat göra vägvisningsskyltar till torsdagens vernissage i Skrävle:
 
Och så har jag haft trevligt besök i lilla verkstaden, där jag fick en kul beställning som jag genast skall sätta fart med. Ett halsband, kungakedja, med oval polerad Diabaskula. 
 
Smultronen är mogna & fina nu. Sensi är en baddare på att plocka, Max & mormor på bär- & svamprunda får konkurrens om bären när Sensi är med.
 
Ett dopp i Berghålan tyckte Sensi & Max att det skulle bli, jag stod över i dag.
 
Nu skall ni få se något alldeles bedårande.
 
Och så undrar någon varför jag inte äter kött?! Har ni sett så söta! 
 
Gulle Fia har blivit stor nu, tycker hon. För första natten flög hon & mamma Tilda upp & sov på pinne, istället för nere i barnkammarredet.
 
Jag knåpar vidare med saker till utställningarna. Denhär skålen skall med till Karlskrona.
 
 
Alla foton som det står "Rebecka Creates" på är tagna av fotograf Rebecka Szemenkár i Gisslaboda. Både Diabas & silver är klurigt att fotografera, men hennes bilder är SÅ bra!! Älskar hur äggen speglar sig i skålen på denna bilden.
 
Nu skall jag ut & fortsätta sortera ut vad som skall åka med till Karlskrona. 
 
 
 

Kommentarer
Kajsa säger:

Jättetrevlig blogg måste jag säga!
En fråga. Var finns den berghålan? Ser fint ut. Eller den är privat? Bor i Älmhult och som jag fattat ligger den i närheten.
Skulle vara snällt om du ville svara i ett mail till mig. Ta hand om dig :) / Kajsa

Svar: Tack snälla! Jag har skickat svar på mail. Ha det gott! / Pia
Pia Lindberg

2014-10-13 | 01:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback