Set: Helena

OJ som tiden rusar iväg! Nu är det redan dags för Stendagen 2013. 
Kl 11-15 lörd 27/7 i Svarta Bergen, Hägghult är det full aktivitet. Hoppas många av er kommer dit & tittar på konst & hantverk, träffar konstnärer på plats, lyssnar på musikunderhållning, äter gott i restaurangen, kollar in smedjan där smederna kommer att jobba, följer med på guidningar osv osv.
 
Jag har gjort ett set som jag levererat i omgångar, efterhand som delarna blivit klara. Så jag har inte själv tidigare sett det komplett. Igår fick jag se det på bäraren. Det var häftigt att se det hela bäras av en mycket stilig kvinna. Den stela halsringen har jag hamrat ut, för att ge samma mönster som på det hamrade hänget.
 
Tackar tjusiga Helena som ställer upp & modellar!! Och fina Mi som tog bilderna.
 
Setet heter Helena & finns ivanlig ordning enbart i ett exemplar.
 
Det var en trevlig kväll med familjerna Ståhl/Lindberg/Axelsson. 
 
Idag bar det till Svängsta, där Max lille kusin fyllde 3. Här matar kalasbarnen de fina hönorna.
 
Mamma Ulla är snäll & håller jouröppet i lilla verkstaden när jag är iväg på vift. Det är väldans bra, så man kan smita iväg en halvdag såhär. 
 
I morgon bitti skall det ställas iording i Hägghult för dagens visning. Hoppas vi ses där!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback