Potatiskorgsställning

Nu är min ställning klar, som skall åka med till Bella Center mässan. Tiden har rasat iväg, det är redan nästa vecka vi åker! I morgon blir det jobb på turistbyrån & ett möte med "Stengruppen" (vi som skall med på mässan) skall också hinnas med. Kul att ut & göra gemensam marknadsföring för området och för Diabasen. Fast jag som är sån inbiten hemmamänniska tycker ju det är väldigt länge med att vara hemifrån i fyra dagar.
Såhär blev ställningen:
Den gamla potatiskorgen från fårhusutställningen i Santatorp har fått agera smyckeshängare sedan dess. Tack för att jag får låna den!
Och på tal om fårhuset i Santatorp..
Man blir ju liksom mållös. Här ser ni varför jag kallar henne Gizmo. Hon har den lilla tofsen i pannan, precis som söta Gizmo i Gremlinfilmen. Idag skulle jag försöka låta bli att köra & kela med henne, behövde vara hemma och jobba. Men då kom sonen och övertalade mig (det var väl kanske inte så förskräckligt svårt). Karin var snäll & lät oss mata. Sonen är lite orolig att han inte skall få göra det igen för att jag tog bilden när han höll lite illa i lilla lammet och han vill gärna påpeka att han plockade upp det ordentligt sen.
 
Lite har det i alla fall blivit gjort i verkstaden idag. Gårdagens studiebesök hos kulmästaren Jeansson resulterade i stor skapalust här, jag införskaffade naturligtvis ett gäng med kulor när vi var där. En Diabaskula blev kropp till denna lilla silverängeln.
Sonen har övernattningskompis här & jag har utlovat frukostfrallor, så det är nog lika bra att jag sätter fart med bakandet nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback