Nätta örhängen

Nu är det slut på upplärningsperioden & idag skulle jag stå på egna ben med biljettförsäljning mm på Turistbyrån. Naturligtvis passade automaten ute på perrongen på att vara ur funktion så alla biljetter fick köpas inne på stationen.. När kön växte & jag fick ett ärende som jag var lite (mycket) osäker på hur jag skulle lösa hörde jag en bekant röst längre bak i kön. Lättad konstaterade jag att det var min käre kollega som skulle ut & åka tåg så lägligt. Tack för det, han löste frågan på ett kick. Puh.
När det var dags för kassaavslut kom Norra Skånes trevliga reportrar & skulle göra ett reportage om Turistbyråns närvaro på den stora Ferie & Fritidsmäsan på Bella Center, tillsammans med oss i "Stengruppen". Så halkade jag med där på ett hörn, fast jag tyckte att det hade räckt gott med chefen på fotot..
Sedan var det möte med stengruppen & nu har vi planen klar för vår närvaro på mässan.
 
Jag har hunnit med lite ute i verkstaden efter jobbet. Många frågar efter små nätta örhängen. Jag vill undvika att använda lim,  jag har ingen bra erfarenhet av det i lång loppet. Nu hörde jag att man även på Guldsmedsutbildningarna har gått ifrån användning av lim vid montering. Man förespråkar fastsättning via genomborrning. Så jag har nog inte varit helt fel på det, efter att ha provat MÅNGA olika tvåkomponentslim som skall vara superbra, men som inte hållt måttet. Så här är en modell på små nätta örhängen- utan lim.
 
Blev lite nostalgisk när jag bläddrade förbi några gamla bilder. Här är sonen ute på ridtur för 4-5 år sedan. Oj, som han har vuxit! Nu får han promenera med Flipper.
Jag har fått rapport att lilla favortilammet mår bra. I morgon får vi nog åka & gulla lite med henne & se om vi kan passa på när det är dags att mata. Men först är det skola för sonen, tillbaka till allvaret efter ett skönt lov. Och jag skall jobba i lilla verkstaden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback